czwartek, 1 stycznia 2015

Topinambur ze szpinakiem.

Zdrowe, smaczne danie na jesienne i zimowe dni. Może nie bardzo kaloryczne, ale odżywcze, pełne wartościowych składników, a dzięki dodatkowi ostrej papryczki pikantne i rozgrzewające.

Topinambur ze szpinakiem

Na dwie porcje potrzebujesz:
6-7 bulw topinamburu
5-6 ząbków czosnku
6-8 suszonych pomidorów w oleju (1-2 łyżki oleju  użyj do smażenia)
1 ostra papryczka
2 spore garści szpinaku "baby"
sól, łyżeczka sody 


Szpinak opłucz starannie, przełóż na cedzak, niech ocieka.
Wyszorowane bulwy topinamburu ugotuj w osolonej wodzie z dodatkiem sody, tak jak ziemniaki, tylko krócej- ok. 15 min.


W tym czasie na dużej patelni rozgrzej lekko olej (ten, w którym macerowały się suszone pomidorki), wrzuć posiekany czosnek i papryczkę. Smaż na małym ogniu uważając, by nie przypalić czosnku.


Pokrój pomidorki. Dorzuć je na patelnię i smaż ok. 3 min.  Jeśli trzeba, podlej łyżką wody.


Dodaj opłukany i osączony szpinak, przykryj patelnię. Gdy pod wpływem wysokiej temperatury szpinak nieco "osiądzie", dodaj szczyptę soli, zamieszaj i duś jeszcze chwilę pod przykryciem.


Tymczasem odcedź topinambur, pokrój go w grubą kostkę, a następnie połącz z zawartością patelni.
Gotowe. Przełóż na talerze. Możesz potraktować tę potrawę jako samodzielne danie, lub podać z dowolną kaszą. U mnie quinoa wzbogaciła posiłek.

Topinambur ze szpinakiem

Zimowy obiad wegański

2 komentarze:

  1. Wygląda zachęcająco, zapisałam sobie do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj Olu i daj znać, czy Ci smakowało :)

      Usuń