niedziela, 24 marca 2013

GULASZ WOŁOWY

Gulasz wołowy to potrawa, która gości chyba w każdym domu. Każdy ma też swój ulubiony sposób przyrządzania tej, pochodzącej z Węgier, potrawy. Ja staram się nie komplikować przepisów, w związku z tym mój gulasz jest bardzo łatwy w przygotowaniu, jak zresztą większość prezentowanych na tym blogu przepisów.
Gulasz wołowy


500 g mięsa wołowego
2-4 cebule (zależy od wielkości)
0,5 strąka czerwonej papryki
1 łyżeczka papryki mielonej słodkiej
0,5 łyżeczki papryki ostrej
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
20 g mąki
2-3 łyżki tłuszczu do smażenia
sól
 Mięso pokroić na kawałki, oprószyć mąką, zrumienić ze wszystkich stron na rozgrzanym tłuszczu. Dodać pokrojoną w półplasterki cebulę, razem przesmażyć, podlać wodą i dusić pod przykryciem do miękkości.
 Koncentrat pomidorowy przesmażyć z papryką słodką i ostrą na odrobinie tłuszczu, dodać do mięsa. Od razu też dodać pokrojoną niezbyt drobno połówkę czerwonej papryki, posolić, popieprzyć, przykryć i dusić razem kilka minut. W trakcie duszenia uzupełniać odparowaną wodę, jeśli zajdzie taka potrzeba. Smacznego.
Gulasz wołowy

47 komentarzy:

  1. Właśnie zdjęłam gulasz z ognia - przepyszny!!! Naprawdę polecam :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha, wyszedł mi trochę gęsty sos ale bardzo dobry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się nie tylko nam smakuje ten gulasz :)Gęstość sosu można regulować ilością mąki lub wody, ale to z czasem nabiera się doświadczenia. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. dolej wody....a tak poza tym przepis ponizej sredniej

      Usuń
  3. A czy posolenie mięsa wołowego nie powoduje jego niepotrzebne stwardnienie w czasie podsmarzania ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wśród kucharzy nie ma zgodności w tej kwestii. Jedna szkoła mówi: nie solić!, druga na to: przesądy! Może z ostrożności jednak wstrzymać się z tym soleniem? :)) Pozdrawiam i zapraszam do ponownych odwiedzin oraz komentowania:)

      Usuń
  4. Jakie jest najlepsze mięso wołowe na ten gulasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam z łopatki wołowej, ale może być też pręga, mostek, skrzydło (nie wiem czemu, ale tak się nazywa ładny kawałek mięsa wołowego z tylnej części)

      Usuń
  5. Gulasz rewelacja, sos jest pyszny. Polecam każdemu i pozdrawiam p. Martę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jak miło czytać takie komentarze :)

      Usuń
  6. to mój pierwszy gulasz w życiu :) dziękuję za przepis - jest super! Jeśli ja potrafię go zrobić, to znaczy, że każdy potrafi :).

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę ,że się udał. Staram się zamieszczać możliwie proste przepisy, o których wiem że przy niewielkim nakładzie pracy otrzymamy naprawdę smaczny efekt :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Dziękuje za cudowny przepis, bardzo polecam po prostu rewelacja.Pozdrawiam.Ewa.

    OdpowiedzUsuń
  8. a ile mniej więcej trzeba dusić ten gulasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest łatwo określić precyzyjnie czas duszenia, bo zależy on od rodzaju użytego mięsa, a także od wieku zwierzaka. Trzeba dusić i sprawdzać co jakiś czas. Prawdopodobnie jednak duszenie potrwa nie krócej niż godzinę, wołowina potrzebuje trochę czasu by zmięknąć.

      Usuń
  9. zaskoczyła mnie prostota wykonania w stosunku do smaku. wyszło pycha, uzyłam trche wedzonej papryczki i pieprzu zamias papryki ostrej ale smak wysmienity

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, ciekawa sugestia z tą wędzoną papryczką! Też będę musiała wypróbować. Dziękuję za miły i konstruktywny komentarz :)

      Usuń
  10. Jutro się zabieram za gulasz i skorzystam z Pani przepisu,mam nadzieję,że się uda:) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmiało! Musi się udać. Życzę smacznego :)

      Usuń
  11. przepyszny prosty szybki bardzo smaczny wlasnie zostal zjedzony z makaronem tagiateli palce lizac pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo łatwy przepis i bardzo smaczny gulasz z tym że ją przed dodaniem przecieru dodałem pół papryczki drobno pokrojonej peperoni. Ale ją wolę bardziej na ostro . Nie mniej przepis cudo. Całą rodzina zachwycona!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Peperoni z pewnością dobrze zrobiła temu gulaszowi.

      Usuń
  13. Wyszedł pyszny! Podlałam czerwonym winem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat nie miałam czerwonego wina, a jestem pewna, że u Ciebie wspaniale wzbogaciło smak.

      Usuń
  14. a do tego kopytka...
    i już mam pomysł na dzisiejszy obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noo! Z kopytkami to dopiero będzie uczta! :)

      Usuń
  15. dzisiaj zrobilem gularz z twojego przepisu wyszedl bardzo pyszny sos rowniez tylko zamiast wody daje bulion drobiowo- warzywny lub na zeberkach dzisiaj akurat dalem na zeberkach palce lizac i dodaje tez do gularzu pieczarki , trochę czosnku , trochę marchewki , ziela angielskiego , lubie urozmaic dania z kasza gryczana palce lizac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nooo, z kaszą gryczaną musiało być pyszne! I te pieczarki, na pewno super wzbogaciły smak. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. do Anonimowy: gulasz a nie gularz ;) pozdrawiam !

      Usuń
  16. najlepszy jaki kiedykolwiek jadlam :) nie moge przestac jesc :) przepyszny !! Ja zrobilam z kasza jeczmienna i mizeria :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak! Świetny sposób, by uszlachetnić zwykłą kaszę jęczmienną. Bardzo się cieszę, że Ci tak smakował :)

      Usuń
  17. Odpowiedzi
    1. Cytuję: "Od razu też dodać pokrojoną niezbyt drobno połówkę czerwonej papryki, posolić, popieprzyć, przykryć i dusić razem kilka minut."
      Oczywiście, na koniec zawsze warto sprawdzić smak i ewentualnie uzupełnić przyprawy, dopasowując je do swojego smaku :) Pozdrawiam życząc "smacznego!" :)

      Usuń
  18. Pani Marto gratuluję,dzis zrobiłam gulasz.Jest pyszny.Dziekuje za przepis.Grazyna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż chce się gotować i opisywać te starania. Dziękuję :)

      Usuń
  19. Właśnie skończyliśmy jeść... Przepyszy i za razem tak prosty w zrobieniu. Rewalacja. Co prawda nie miałem papryki, ale za to dodałem pieczarki pokrojone w ćwiartki i podlałem czerwonym winem. Sos wyszedł wyśmienity. Podałem to ze smażonymi kotletami ziemniaczanymi. Super, polecam wszystkim i dziękuję za przepis :-D. Jarek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jarku :) Właśnie o to chodzi w gotowaniu, by przepis był tylko inspiracją, podpowiedzią. Reszta to fantazja i doświadczenie kucharza :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  20. Zrobiłam i właśnie zjadłam :) przepycha!!! :) zobaczymy co mój mężczyzna powie jak spróbuje :)
    Ale dziękuję ślicznie za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  21. a mi nie wyszedl sos jak woda z koncentratem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow! To przykre! Hi hi, a może zapomniałeś/-aś dodać mięso i pozostałe składniki?
      Jednak tak na poważnie - nie wiem co mogło pójść nie tak.

      Usuń
  22. Właśnie się dusi i wszystkie znaki wskazują że szykuje się smaczne mięsko. Dziękuję za przepis, bardzo prosty. Mam nadzieję że zapach skusi moją wybredną bandę.
    Pozdrawiam,
    Kazimierz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info i życzę smacznego :)

      Usuń
  23. bardzo smaczny :) to byl moj pierwszy , ale napewno nie ostatni gulasz :)) dziekuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że smakował :) Zapraszam do korzystania także z pozostałych przepisów. Pozdrawiam :)

      Usuń