poniedziałek, 11 marca 2013

CUKINIA Z CZOSNKIEM I SUSZONYMI POMIDORAMI



Cukinię krojoną wzdłuż na cieniutkie plastry widziałam już na zdjęciach, jednak zawsze jako tło, lub ozdobnik dla głównego dania, nigdy nie miałam okazji zobaczyć przepisu na tak krojoną cukinię. Dzisiaj postanowiłam zaeksperymentować i samodzielnie stworzyć potrzebny mi przepis. Powiem nieskromnie - udało się w stu procentach.
Cukinia z czosnkiem i suszonymi pomidorami

1 młoda cukinia
4 suszone pomidory w oleju
4 ząbki czosnku
3-4 łyżki oliwy z oliwek
sól, pieprz

Umytą cukinię pokrój wzdłuż na cienkie plastry. Najłatwiej to zrobić przy użyciu nożyka szczelinowego.
Na patelni rozgrzej oliwę. Układaj na niej płasko plastry cukinii (najlepiej podzielić na dwie partie). Po chwili cukinia zmięknie, wówczas zdejmij ją z patelni i przełóż na talerz. Na pozostałym na patelni tłuszczu podsmaż  czosnek pokrojony w plasterki i suszone pomidory pokrojone w paseczki.
Dodaj sól i odrobinę pieprzu. Wymieszaj. Przełóż z powrotem cukinie na patelnię i ostrożnie wymieszaj z podsmażonym czosnkiem i pomidorami.
cukinia z czosnkiem i suszonymi pomidorami
Ja dzisiaj serwowałam tę cukinię z udkami duszonymi w pomarańczach, ale jestem pewna, że będzie idealnie pasowała do każdego dania z drobiu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz