piątek, 15 marca 2013

KOKOSEREK




Żółty ser panierowany, to proste, ale jakże smaczne jedzonko. W mojej wersji jest jakby "uszlachetniony". No, może przesadzam, jednak wierzcie mi, że smak takiego sera jest dużo bardziej wyrafinowany. Smak to jedno, ale ten zapach ...ach...!


200 g sera (u mnie Gouda)
200 g wiórków kokosowych
2-3 łyżki mąki (u mnie amarantusowa)
2 jaja
2 czubate łyżki oleju kokosowego
Ser żółty panierowany kokosem
Ser żółty pokrój w plastry ok. centymetrowej grubości. Panieruj je kolejno w mące, jajku i wiórkach kokosowych. Tak panierowane plastry sera możesz już smażyć, ja jednak preferuję dwukrotne panierowanie. Czyli powtórz całą operację panierowania.
Gdy już panierowanie jest zakończone, rozgrzej patelnię, stop na niej olej kokosowy i układaj ser w kokosowej panierce. Smaż z obu stron na złoty kolor. Jeśli nie masz oleju kokosowego to użyj klarowanego masła, ostatecznie oleju.
smażony żółty ser
Taki serek najlepiej podawać z zieloną sałatą lub inną lekką jarzynką. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz