czwartek, 18 kwietnia 2013

QUASI-BURGER MIĘSNO WARZYWNY

Bardzo łatwy w przygotowaniu, a przy tym pyszny niby-burger. Niby, bo prawdziwy burger powinien być zrobiony z wołowiny, a u mnie jest mięso mieszane, do tego z warzywami :)
Niby-burger mięsno warzywny

500 g mielonego mięsa wieprzowego, lub mieszanego wieprzowego z wołowym
1 marchewka
1 cebula
4-5 łodyg selera naciowego
2 ząbki czosnku
sól, pieprz, czerwona czubryca, ostra papryczka np. cayenne
2 łyżki oleju
6-8 łyżek bułki tartej
2 jajka
50 g sera żółtego
1 pomidor
bazylia, lub oregano, lub zioła prowansalskie
Przygotuj mięso z warzywami wg przepisu na Makaron z mięsem i warzywami, przestudź. Dodaj jajka i bułkę tartą. Starannie wymieszaj. Masa powinna dać się formować w okrągłe kotlety.
Z podanych składników powinno wyjść 6 kotlecików. Ser zetrzyj na tarce, równomiernie rozłóż go na niby-burgerach. Pomidora pokrój w plastry, ułóż je na burgerach, posyp solą, pieprzem i bazylią lub innymi ziołami. Zapiekaj 20-25 min. w temp. 180 st. C.

Niby-burgery możesz podawać w ogrzanej bułce, lub z ziemniaczkami i surówką jako danie obiadowe. Ja akurat miałam topinambur, dlatego na zdjęciach towarzyszy moim burgerom, ale nie jest to integralny składnik przepisu :) Smacznego!
burger mięsno warzywny
Z podanych wyżej składników wychodzi 6 burgerów. Ja nie potrzebuję tyle, bo moja rodzina jest dwuosobowa, więc z podanych ilości zrobiłam dwa różne obiady. Z całości mięsa, cebuli, marchewki i łodyg selera przygotowałam dodatek do makaronu, ale zanim mięso połączyłam z makaronem, połowę odłożyłam do lodówki i na drugi dzień dodałam tylko jajko i bułkę tartą i tak powstała masa na quasi-burgery. Pomysł do wykorzystania :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz