poniedziałek, 27 maja 2013

ROGALIKI KRUCHO-DROŻDŻOWE

Bardzo fajne rogaliki, których recepturę znalazłam na opakowaniu mąki krupczatki.
Rogaliki krucho-drożdżowe
Potrzebujesz:
3 szklanki mąki krupczatki
200 g margaryny (ja dałam masło)
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
50 g drożdży (ja dałam 1 op. (7 g) drożdży instant)
2 żółtka
2 łyżki cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
3/4 szklanki kwaśnej śmietany
szczypta soli
powidła śliwkowe (ok. 1/2 słoika)

Drożdże zmieszaj z cukrem i śmietaną. (Jeśli używasz drożdży instant, pomiń ten krok. Wystarczy drożdżowy proszek dobrze wymieszać z mąką). Następnie z mąki, proszku do pieczenia, margaryny, rozpuszczonych drożdży, żółtek, cukru waniliowego i soli zagnieć ciasto. Przełóż je do miski oprószonej mąką i odstaw do lodówki na 2-3 godziny.
Schłodzone ciasto wałkuj na grubość 5 mm, pokrój na pasy szerokości ok. 8-10 cm, a następnie na trójkąty.
rogaliki

Formuj rogaliki nadziewając je powidłami. Piecz 15-20 minut w temp. 200 st. C.
rogaliki
Jeszcze ciepłe możesz oprószyć cukrem pudrem, lub polukrować. Smacznego!



2 komentarze:

  1. wszystko tu jest jasno pokazano,lubię Twój przekaz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się tak pokazywać proces obróbki jedzenia, by nawet początkujące kuchareczki widziały jakie to łatwe. Jeśli mi się to udaje, to bardzo się cieszę.

      Usuń